Tiedotteet: Metsäretket

Alla listattuna Ikimetsän ystävien tiedotteita uutuus-järjestyksessä. Vasemmalla olevasta valikosta voit listata tiedotteita aihealueittain.

• 20.06.2017 - 09:06

Lauantaina 1.7. on vuorossa pitkään toivottu retki länsirannikon kohteeseen. Retki suuntautuu Kustavin Topenginleijan suojelualueelle.

Retkelle lähdetään klo 11 Turun rautatieasemalta linja-autolla, joka koukkaa osallistujia myös Turun linka-autoasemalta sekä sovittaessa muista paikoista. Bussimatka on jäsenille ilmainen ja ei-jäsenille 5€.Retkelle mukaan sään mukaiset varustukset, juomaa ja evästä. Palaamme Turun rautatieasemalle noin kello 17.

Ilmoittaudu retkelle viimeistään 25.6. Oppaanamme toimii Suomen luonnonsuojeluliiton Varsinais-Suomen piirin puheenjohtaja Saija Porramo.

Lisätietoja retkestä antaa Liisa Näntö, 040 703 5891, liisa.nanto@gmail.com

Lisätietoja Topenginleijan alueesta Luonnonperintösäätiön sivuilla:

• 23.05.2017 - 09:59

Retki Luonnonperintösäätiön omistamalle Kaukametsän suojelualueelle 17.6. peruttiin ilmoittautumisten vähäisen määrän takia. Retki järjestetään sen sijaan alkusyksystä 9.9. Lähtö Vilppulan Kolhon asemalta klo 11.30. Tarkemmat tiedot retkestä ilmoitetaan lähempänä ajankohtaa.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset Jussi Kytömäelle, 0400 347 848, jussi.kytomaki@ylojarvi.fi

Lisää Kaukametsän alueesta Luonnonperintösäätiön sivuilla:

• 15.09.2016 - 10:17

Tervetuloa metsäpeuran valtakuntaan!

Pohjanmaan luonnonsuojelupiiri järjestää yhdessä
    Perhonjokilaakson luonto ry:n kanssa metsäpeuraretken ja
    ennallistamistalkoot Virvatulen suolle Halsuan ja Perhon rajamaastoon.

Retkelle ja talkoisiin ovat tervetulleita kaikki
    kynnelle kykenevät eikä kuvettakaan tarvitse kaivaa - talkooretkeily on
    siis kaikille avoin ja ilmainen!

• 10.05.2013 - 14:17

Ikimetsän ystävät järjestää keväiset talkoot Lopen Läyliäisissä Yli-Myllyn suojelualueella lauantaina 18.5. klo 13 yhdessä Luonnonperintösäätiön ja Lopen Vihreiden kanssa.

• 17.09.2012 - 05:49

Launosten Harjussa sijaitseva suojelualue on yksi kahdeksasta Luonnonperintösäätiön ostamasta suojelumetsästä Hämeessä. Syyskuun 22. päivänä luontoväki tempaisi rakentamalla padon alueen läpi kulkevaan ojaan.

• 04.09.2012 - 04:17

Ikimetsän ystävät ja Luonnonperintösäätiö järjestivät syksyisen metsäretken 15. syyskuuta Luonnonperintösäätiön Limbergin metsään Lohjalle. Retkellä tutustuttiin kohteen lisäksi syksyn sienisatoon ja metsään tehtyihin lajistoistutuksiin.