Tiedotteet: Artikkelit

Alla listattuna Ikimetsän ystävien tiedotteita uutuus-järjestyksessä. Vasemmalla olevasta valikosta voit listata tiedotteita aihealueittain.

• 20.12.2016 - 15:51
    Ilahduta tänä jouluna Juha Ilkan Pyy ja takinamarja -kortilla.
  • 27.02.2012 - 07:26

Ari Aalto on Suomen luonnonsuojeluliiton jäsenyhdistyksen Keurusseudun Luonnonystävien metsävastaava. Hän edistää metsiensuojelua markkinoimalla suojeluvaihtoehtoa suoraan arvokkaiden metsien omistajille. Metsien monimuotoisuusohjelma METSO:n ansiosta omistajien on mahdollista saada suojelusta rahaa, ja jokaisen metsänystävän kannattaa olla mukana lisäämässä METSO-ohjelman tunnettuutta. Myös Luonnonperintösäätiö kaipaa tukiyhdistyksen ”markkinointiapua”.

• 01.06.2011 - 10:04

METSO-ohjelman vapaaehtoisuuteen perustuvat suojelukeinot ovat saaneet laajan hyväksynnän. Eri tahot ovat ilmaisseet, että tämä on hyvä ohjelma ja se pitää saada onnistumaan. Kuukkeli-yhteistoimintaverkosto hyödyntää yhtä metsäluonnon tilan indikaattorilajia, kuukkelia, joka kertoo metsäalueen olevan luonnoltaan arvokas.

• 05.04.2011 - 06:41

FSC-sertifioidussa metsässä 5 % suojeluosuuteen voidaan laskea kaikki vähäisetkin laikut, jotka on jätetty metsätalouden ulkopuolelle FSC-standardin indikaattoreiden toteuttamiseksi. Lista suojelluista kohteista on pitkä, mutta käytännössä 5 % saadaan kokoon sellaisista marginaalisista paloista, joiden merkitys suojelulle on vähäinen.