Tiedotteet: Mediatiedotteet

Alla listattuna Ikimetsän ystävien tiedotteita uutuus-järjestyksessä. Vasemmalla olevasta valikosta voit listata tiedotteita aihealueittain.

• 29.07.2017 - 08:07

Luonnonperintösäätiö on vastaanottanut äskettäin komean metsälahjan. Vaasalainen luonnonystävä Lauri Hakamies lahjoitti Vöyrin Vetlotin saaresta Wikskog-nimisen metsäpalstan. Vetlot sijaitsee Kyrönjoen suistossa murtovesialueella. Säätiö suojelee Wikskogin osana Suomen juhlavuoden 'Luontolahjani satavuotiaalle' -kampanjaa.

Wikskogin tuleva luonnonsuojelualue on kooltaan kymmenen hehtaaria - tähän kuuluu myös pitkä rantavyöhyke, jossa kasvaa vanhoja tervaleppiä.

Wikskog on säätiön 62. alue ja kahdeksas Pohjanmaalla.

Lisätietoja Luonnonperintösäätiön sivuilta:

• 11.04.2017 - 07:50

Luonnonperintösäätiö osti äskettäin suojeltavaksi Alavuden Töysän metsätilan, joka liittyy suoraan säätiön jo aiemmin hankkimaan Lampilan metsään. Haveri ostettiin Atte Kaasalaiselta, jonka suvulle tila siirtyi sodan jälkeen. Rajantakaisen Karjalan Pyhäjärveltä evakkona tullut Heikki Kaasalainen osti tilan itselleen vuonna 1946. Heikin pojanpoika Atte koki suojelun parhaiten menneitä sukupolvia kunnioittavana ratkaisuna, johon myös hänen tyttärensä isäänsä kannustivat.

Uusi alue nimetään Haveri-Lampilaksi muistoksi kahdesta tärkeästä kaupasta, joiden kautta suojelualue on syntynyt.

Lue lisää uudesta luonnonsuojelualueesta Luonnonperintösäätiön mediatiedotteesta alla.

• 17.04.2014 - 12:43

Kevät alkaa olla jo pitkällä ja Ikimetsän ystävien vuosikokouskin on taas pidetty.

• 05.11.2012 - 09:24

Luonnonperintösäätiö muistaa perustajansa ja puheenjohtajansa Pentti Linkolan 80-vuotisjuhlaa 7.12.2012 merkkipäiväkeräyksellä. Keräys kestää vuoden loppuun.

• 28.08.2012 - 06:56

Läntisellä Uudellamaalla sijaitsevasta Karnaistenkorvesta on valmistumassa valokuvanäyttely. Karnaistenkorpi on laaja yhtenäinen korpialue Lohjalla tiiviin asutuksen läheisyydessä.

• 28.03.2012 - 06:04

Lauantaina 10. maaliskuuta pidettiin Ikimetsän ystävät ry:n vuosikokous Tampereella. Kokousta ennen piti Petri Keto-Tokoi esitelmän hänen ja Timo Kuuluvaisen Suomalainen Aarniometsä teoksesta.