Ikimetsän ystävät Helsingin Kirjamessuilla

Ikimetsän ystävät olivat syksyn piristykseksi Helsingin Kirjamessuilla 25. - 28. lokakuuta. Messut järjestettiin Helsingin Messukeskuksella Pasilassa.

Vuoden 2012 kirjamessut olivat 10 000 kävijää hiljaisemmat ja se tuntui myös Ikimetsän ystävien kojulla. Keskusteluja ja kiinnostuneita riitti kuitenkin jokaisen päivän ja vapaaehtoisten avustajien iloksi. Viime vuoden tapaan kojullamme oli päivystämässä joukko innokkaita ja aktiivisia avustajia - ihan talkoo voimin! Ilman aktiivista vapaaehtoispanosta messuista ei tulisi mitään. Kiitos siis jokaiselle mukana olleelle ja myös osastollamme vierailleelle!

Osastollamme kävi tähtiesiintyjinä kirjailijoista torstaina Ritva Kovalainen ja Sanni Seppo. Heidän valokuvateoksia myyntiin ihan mukavasti Luonnonperintösäätiön hyväksi. Perjantaina vuorossa oli Mauri Leivo ja Kuikka -alkulintu -teos. Huikean kirjan tuotosta meni Luonnonperintösäätiön lisäksi lahjoitus kuikan tutkimukseen ja suojeluun. Lisäksi perjantaita kävi piristämässä dekkarikirjailija Leena Lehtolainen.

Erikoisuutena kojullamme oli esittelyssä uutukaisen yhteistyötahomme eettistä kosmetiikkaa valmistavan Lushin voiteita. Lush on lanseerannut hyväntekeväisyys tarkoitukseen voiteen: Charity Pot, jonka tuotosta voitto-osuus tulee Ikimetsän ystäville ja Luontoliiton Salakaadot seis! –kampanjalle puoliksi. Ikimetsän ystäville tuleva lahjoitus tullaan käyttämään toimintaan suomalaisten luonnonmetsien hyväksi.