Metsäteltta keräsi Faces-kävijöitä

Faces-festivaalia vietettiin tänäkin vuonna epävakaissa sääolosuhteissa. Karjaan Billnäsissä 29.7.-2.8.2009 järjestettäville etnofestareille osallistui aiempia vuosia vähemmän yleisöä, mikä luonnollisesti heijastui myös järjestökojujen vierailuvilkkauteen. Siitä huolimatta tämänkin vuoden festarit olivat ilman muuta osallistumisen arvoiset. Vaikka Ikimetsän ystävien ja Luonnonperintösäätiön telttapaikka olikin tänä vuonna osoitettu sateensuojaan, sisälle päälavan viereen, missä musiikin pauhun vuoksi liki joka toinen tunti täytyi tyytyä vain osoittelemaan pöydälle aseteltua materiaalia, riitti kojulla kävijöitä: niin uusia tuttavuuksia, kuin ennestään tuttuja kasvojakin. Tämänkin vuoden huippuhetket muodostuivat uusien ihmisten innostuneesta kiinnostuksesta sekä jo säätiön ja yhdistyksen toimintaan osallistuvien kanssa käydyistä keskusteluista ja molemminpuolisesta kannustuksesta. On hienoa huomata, kuinka metsänystävien verkosto laajenee ja lujittuu vuosi vuodelta. Faces taitaa olla myös hieman metsäfestari!

teksti Harri Kuokkanen

valokuvat Juha Ovaskainen