Lajihavaintoja kaivataan Luonnonperintösäätiön suojelualueilta

Inventointijuttusieni
Luonnonperintösäätiön suojelualueilta kaivattaisiin lajihavaintoja. Jos olet jonkun lajiryhmän asiantuntija, harrastaja tai vain tykkäät tehdä havaintoja retkilläsi, niin nyt on oiva mahdollisuus auttaa säätiötä selvittämään tarkemmin ketä sen metsissä asustaa.

Jokainen havainto on tärkeä, sillä vuosien mittaan kertyvät tiedot ihan tavallisimmistakin lajeista kartuttavat hyvää tietoa suojelukohteen kehittymisestä. Tärkeätä on myös seurata luonnonkehityskulkua havainnoimalla mm. lahopuun lisääntymistä ja kehitystä. Jos olet perillä puuston tilavuuden laskemisesta, niin kerro vapaasti tietosi meille.

Jokaisen panos on tärkeää. Havainnot voi ilmoittaa Ikimetsän ystävien sihteerille. Kertoessasi mitä olet kohteella nähnyt, muistathan kertoa myös milloin kävit metsässä. Jos pystyt tekemään ammattimaisen inventoinnin jonkun lajiryhmän osalta, niin ota meihin etukäteen yhteyttä.

Havainnoista tehdä vuoden lopulla yhteenveto yhdistyksen sivuille. Lisäksi lajikuvaukset tulevat näkyviin Luonnonperintösäätiön sivuille.