Yli-Myllyn toukokuinen retki

Ikimetsän ystävät ry järjesti yhteistyössä Lopen vihreiden kanssa metsäretken Luonnonperintösäätiön Lopen Yli-Myllyn metsään 6. toukokuuta.

Kevät suosi retkeläisiä, joita saapuikin Yli-Myllyn niityn kupeeseen 26. Retken oppaana toimi Luonnonperintösäätiön toiminnanjohtaja Anneli Jussila.

Retken onnistumisesta osan kunniasta ottaa hyvä sää, mutta suurempi kiitos kuuluu paikallisille aktiiveille, sekä tietenkin retkeläisille.  Yhteistyöllä on tapana poikia lisää yhteistyötä. Syksyksi on kaavailtu Lopella olevalle Luonnonperintösäätiön toiselle suojelualueelle, Harjulle, padon kunnostustalkoita. Tarkempi ajankohta päivittyy tapahtumakalenteriin.

Yhteistyön kuuluu olla molemmin puolista ja siksi säätiö sekä Ikimetsän ystävät antavat tarvittaessa panoksensa Pikkupässin pyöräreitti hankkeelle. Yli-Myllyn vierestä ja osittain suojelualueen sisällä kulkee vanha osittain umpeen kasvanut ratalinja, josta olisi tarkoitus tulla osa isompaa pyöräily ja ulkoilureittiä. Mikä sen parempi polku luonnonmetsien sydämeen!