Ikimetsän ystävät ja Luonnonperintösäätiö Metsä 2010 -messuilla

Ikimetsän ystävät ja Luonnonperintösäätiö vierailivat Metsä 2010- messuilla. Messut järjestettiin 25.-28. marraskuuta Helsingin Messukeskuksessa.

Samaan aikaan messukeskuksella saattoi vierailla myös Kädentaito, Tee se itse, Lemmikki ja Elma -messuilla. Nähtävää oli siis metsäkoneista maatiaiskanoihin. Metsän monikäytön ja suojelun merkityksestä messuilla oli puhumassa Ikimetsän ystävien lisäksi valokuvaajakirjailijat Ritva Kovalainen ja Sanni Seppo. Heidän töitään oli myös myynnissä Luonnonperintösäätiön hyväksi Ikimetsän ystävien kojulla. Paikalla piipahti myös Luonnonperintösäätiön puheenjohtaja Pentti Linkola.

Messuyleisössä näkyi mielenkiinnon lisääntyminen vaihtoehtoisiin metsänkäyttötapoihin. Aukkohakkuita kauhisteltiin ja moni vierailija kyseenalaisti niiden taloudellista kannattavuuttakin. Suorien ja selvien vaihtoehtojen tarjoajille oli kysyntää messuilla.

Messukävijöiden huoli nykyisestä tilanteesta näkyi lahjoitusten määrässä ja ostetuissa lahjakorteissa. Kaupaksi kävivät myös Juha Ilkan tekemät lintuaiheiset joulukortit. Luonnonperintösäätiö sai lahjoituksina 928,95 euroa. Uutta suojelualuetta tällä summalla saadaan hankituksi 1900 neliömetriä. Kiitoksia Lahjoittajille ja osastollamme keskutelemassa käyneille!