Pitkä talvi ja pimeys jäävät kohta pakkasineen taakse, kun kevätauringon ensisäteet pilkistävät saaden luonnon heräämään talviunilta.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että kevätseuranta kampanja kiepsahtaa käyntiin. Kaikki siis joukolla ylös, ulos ja ihastelemaan kohta alkavaa kevättä. Mikä voisi olla parempaa? No tietysti se, että kirjaa samalla keväthavaintonsa ylös ja lähettää ne Luonto-Liittoon!

Tänä vuonna kevätseurantaviikonloput ovat seuraavat:

Tänä vuonna kevätseurantaviikonloput ovat seuraavat:

Silloin kannattaa suunnata tekemään kevään ensihavaintoja ja tarkkailla lajien runsastumista tuttuun tapaan. Tässä on myös mutkaton ja helppo tapa järjestää yhteistä ja hauskaa tekemistä luonnossa liikkuen.

Tänä vuonna kevätseurannan teemana ovat suot, joten kannattaa etsiytyä lähisuolle havainnoimaan kevään edistymistä, etsimään kevätseurantalajeja ja kokemaan keväinen suoluonto.

Havaintojen tekeminen on hyvin helppoa.Sen voi jättää:

Aktivoikaa siis itsenne ja lähipiirinne. Tehdään tästä huippukampanja ja hieno kevät!

Lisätietoja osoitteesta www.kevatseuranta.fi

(sivut lienevät uudessa ulkoasussaan ensikuun alussa) ja allekirjoittaneelta.

Hurmaavan kauniita kevättuoksuja, värejä ja auringon lämpöä odotellen,

Jenni
Jenni Hämäläinen